Skip to content

Co myślę? Co czuję? Co robię? Gra ucząca rozróżniania myśli, uczuć i zachowań 

Podczas pracy z dzieckiem, szczególnie tej zakorzenionej w nurcie poznawczo-behawioralnym, zwykle nieuchronnie nadchodzi ten czas, gdy musimy nauczyć dziecko różnicować co jest myślą, co emocją a co zachowaniem.

Chciałabym zaproponować Ci dziś pomoc, która dla mnie niezwykle ułatwia pracę w tym obszarze i sprawia, że dziecko bardzo szybko uczy się odróżniać myśli od uczuć i zachowań.

Przedstawiam moją autorską grę „Co myślę? Co czuję? Co robię?”

Chcesz zagrać? Proszę bardzo.

PRZYGOTUJ:
– wydrukowaną planszę,
– wydrukowane i pocięte kartoniki,
– tyle pionków, ilu jest graczy

CEL GRY:
celem gry jest jak najszybsze dotarcie od pola startu „BANG”, rozpoczynającego grę, do pola kończącego grę z napisem „META”.

PRZYGOTOWANIE DO GRY:
1. Rozłóż planszę na stole.
2. Ułóż karty w stos w taki sposób, by nie by było widać napisów na wierzchu.
3. Pozwól każdemu z graczy wybrać po jednym pionku.

ROZPOCZĘCIE GRY:
1. Uczestnicy gry ustawiają swoje pionki na planszy,na polu z napisem „BANG”.
2. Rozpoczyna najmłodszy gracz. Kolejna osoba wyznaczana jest zgodnie z kierunkiem ruchu wskazówek zegara.
3. Gracz podnosi kartę z góry stosu i czyta słowo lub zdanie na niej zawarte. Po jego przeczytaniu gracz ma za zadanie podjąć decyzję, czy przeczytane twierdzenie należy do kategorii „EMOCJE”, „MYŚLI” CZY „ZACHOWANIE”.
4. Gracze udzielają odpowiedzi poprzez przesunięcie swojego pionka na najbliższy symbol określający kategorię (idąc w kierunku mety).

5. Jeśli odpowiedź jest prawidłowa, gracz zostaje na tym polu, jeśli błędna, cofa się na pole, na którym stał poprzednio.
6. Wygrywa ten gracz, który jako pierwszy znajdzie się na mecie.

Ale jak wiemy nie o wygraną tu chodzi, a o nauczenie dziecka rozróżniania myśli, uczuć i zachowań.

Gra zamieszczona jest poniżej, macie więc możliwość ściągnięcia jej za darmo.

Mam nadzieję, że gra się spodoba i będzie ciekawym urozmaiceniem pracy z dzieckiem.

Jednocześnie baaardzo liczę na Wasze opinie i oceny. Dajcie znać czy się podoba.

Życzę dobrej zabawy 😀

Anna Karcz – psycholog dziecięcy, terapeuta pedagogiczny

PS. Bardzo proszę o szacunek dla mojej pracy 🙂 Zawarte materiały przeznaczone są jedynie do użytku własnego (pracy z dzieckiem w gabinecie i w domu). Nie wyrażam zgody na przedruk oraz publikowanie pozycji bez mojej zgody.

  1. Iwona Iwona

    Wspaniały pomysł i bardzo kreatywne podejście do zabawy z pociechą 🙂 dziękuję

  2. Renata Renata

    Gra jest świetna. Gratuluję pomysłu ☺️ Renata

  3. Aga Aga

    Super pomysł! Ściągam i będę wykorzystywać do pracy z dziećmi w gabinecie. Dam znać, jak się pracowało 🙂 Dzięki za udostępnienie!

  4. Iwona Iwona

    Super pomysły! Bardzo chciałabym skorzystać z tych pomocy, ale nie mogę otworzyć planszy gry. Cały czas otwierają mi się tabelki.

    • Anna Karcz Anna Karcz

      Dziękuję za miłe słowa!
      Proszę spróbować pobrać jeszcze raz 🙂 W razie dalszych trudności z pobraniem proszę o informację, postaram się pomóc.
      Pozdrawiam

      • Iwona Iwona

        Już wszystko w porządku, udało mi się! Dziękuję i na pewno wypróbuję.
        Pozdrawiam 🙂

  5. Klaudia Klaudia

    Świetna propozycja ćwiczeń! Ślędzę Pani bloga od krótkiego czasu, jednak jestem zafascynowana kreatywnością, jak i użytecznością Pani pomysłow! Chętnie wykorzystam je w pracy w gabinecie. Wielkie gratulacje!!! 🙂

  6. Paulina Paulina

    Świetny pomysł, bardzo przydatna dla mnie gra:)

  7. Ewa Ewa

    Bardzo dziękuję za wykonanie i udostępnienie tej wspaniałej pomocy 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.