Emocje Dziecka - psycholog dziecięcy Anna Karcz

Nie pytaj, jak było w szkole, czyli inny sposób na rozmowy z dzieckiem

Klasyczne pytanie „Jak tam w szkole?”. 

I odpowiedź „Okej”. 

Pamiętacie to ze swojego dzieciństwa? 

A może sami nie raz zadaliście to pytanie dziecku? 

Jeśli temat wydaje się Wam bliski zapraszam do sprawdzenia książki „Nie pytaj jak było w szkole. Rozmowy, które dają dzieciom siłę”, której autorką jest dr Rececca Rolland. To ciekawa pozycja, która skierowana jest głównie do rodziców, nauczycieli i opiekunów dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym.

Książka ta stanowi poradnik dla dorosłych, którzy chcą lepiej porozumieć się z dziećmi. W książce wydanej nakładem wydawnictwa Samo Sedno, dr Rolland skupia się na praktycznych strategiach i technikach komunikacji, które pozwalają zbudować silniejsze, bardziej wspierające i empatyczne relacje z najmłodszymi.

Autorka przedstawia wiele różnorodnych sposobów, jak poprawić komunikację z dziećmi. W książce znajdziemy porady dotyczące słuchania i reagowania na ich potrzeby, radzenia sobie z konfliktami, łagodzenia sporów oraz słuchania siebie nawzajem bez obwiniania czy oceniania. Dowiemy się również, jak pomóc dziecku wyrażać emocje i potrzeby, jak rozwijać jego umiejętność rozwiązywania problemów, a także jak budować silniejszą więź i zaufanie poprzez wspólną zabawę i rozmowę.

Książka „Nie pytaj jak było w szkole” w sposób przystępny i zrozumiały przedstawia liczne przykłady z życia codziennego, które pomagają lepiej zrozumieć omawiane zagadnienia i jak zastosować je w praktyce. Uczy nas, że każde dziecko, bez względu na wiek, zasługuje na szacunek i uwagę. Daje nam praktyczne wskazówki, które mogą być stosowane nie tylko w rozmowach z dziećmi, ale również w relacjach z innymi dorosłymi.

Książkę można zakupić tutaj.

Udostępnij

Anna Karcz

Jestem psychologiem dziecięcym i specjalistą terapii pedagogicznej. Specjalizuję się w pracy z dziećmi i młodzieżą oraz rodzicami. Dzieciom towarzyszę w przeżywanych trudnościach oraz pomagam w wyrażaniu emocji z nimi związanymi.

więcej o autorze

Czytelnia

Cele, które można realizować w trakcie zajęć rozwijających kompetencje emocjonalno-społeczne

Zastanawiasz się jakie cele możesz realizować na zajęciach rozwijających kompetencje emocjonalno-społeczne dzieci i młodzieży jako...

Karty pracy

Ja w klasie – karta pracy

Dzieci spędzają w szkole dużą większość swojego dzieciństwa i znaczną część dorastania. To, czego dzieci...

Karty pracy

Nastrój jak pogoda – materiały do pracy z dzieckiem (emocje)

Do zestawu pomocy dorzucam kolejny pomysł, który sprawdzi się szczególnie w pracy z młodszymi dziećmi....

Karty pracy

Dymki: emocje – myśli – słowa. Materiały do pracy z dzieckiem

Program graficzny z którego korzystam zainspirował mnie do przygotowania nowej karty. Karty, którą można wykorzystać...

Obserwuj mnie na Instagramie @emocjedziecka