Emocje Dziecka - psycholog dziecięcy Anna Karcz

Cele, które można realizować w trakcie zajęć rozwijających kompetencje emocjonalno-społeczne

Zastanawiasz się jakie cele możesz realizować na zajęciach rozwijających kompetencje emocjonalno-społeczne dzieci i młodzieży jako psycholog, pedagog, terapeuta czy nauczyciel?

Poniżej znajdziesz przygotowaną przeze mnie listę.

Zajęcia rozwijające kompetencje emocjonalno-społeczne – cele:

• rozwijanie umiejętności rozpoznawania i nazywania swoich uczuć w konkretnych sytuacjach,
• rozwijanie umiejętności rozpoznawania i nazywania uczuć innych w konkretnych sytuacjach,
• kształtowanie umiejętności radzenia sobie z emocjami,
• ćwiczenie podejmowania określonych czynności, które pomagają regulować emocje,
• rozwijanie umiejętności mówienia o swoich emocjach,
• kształtowanie empatii,
• budowanie realnego poczucia własnej wartości,
• rozwijanie empatii i uwrażliwianie na potrzeby swoje i innych,
• rozwijanie inteligencji emocjonalnej i związanych z tym kompetencji,
• budowanie dobrych relacji,
• uwrażliwianie na potrzeby swoje i innych,
• nabywanie umiejętności wyrażania własnych myśli, poglądów i uczuć,
• rozwijanie umiejętności rozwiązywania problemów i konfliktów w relacjach,
• kształtowanie umiejętności komplementowania i wyrażania wdzięczności w relacjach,
• poszerzenie wiedzy o samym sobie,
• kształtowanie umiejętności wyrażania własnej opinii,
• wykształcanie motywacji do komunikowania swoich potrzeb,
• umożliwienie refleksji nad granicami i ich respektowaniem w relacjach interpersonalnych,
• rozwijanie umiejętności współpracy,
• kształtowanie umiejętności rozumienia i akceptowania różnorodności w relacjach międzyludzkich,
• wspieranie procesu uczenia się rozpoznawania i reagowania na sygnały niewerbalne w komunikacji.

W realizacji powyższych celów pomogą karty pracy rozwijające kompetencje emocjonalno-społeczne, które możesz znaleźć na mojej stronie internetowej.

Udostępnij

Anna Karcz

Jestem psychologiem dziecięcym i specjalistą terapii pedagogicznej. Specjalizuję się w pracy z dziećmi i młodzieżą oraz rodzicami. Dzieciom towarzyszę w przeżywanych trudnościach oraz pomagam w wyrażaniu emocji z nimi związanymi.

więcej o autorze

Karty pracy

Oddychanie z gwiazdami – materiały do pracy z dzieckiem

Mam dla Ciebie prosty sposób na to jak zaprzyjaźnić dziecko z jego oddechem. Głębokie oddychanie...

Czytelnia

Konflikt w rodzinie… i co dalej?

W każdej rodzinie pojawiają się konflikty i kryzysy. Są nieuniknione, często nieprzyjemne, ale i potrzebne....

Gry Karty pracy

Co myślę? Co czuję? Co robię? Gra ucząca rozróżniania myśli, uczuć i zachowań 

Podczas pracy z dzieckiem, szczególnie tej zakorzenionej w nurcie poznawczo-behawioralnym, zwykle nieuchronnie nadchodzi ten czas,...

Książki

Co robić, gdy brakuje Ci odwagi, czyli Jennifer Shannon o tym, jak pracować z lękiem społecznym młodzieży

„Co robić, gdy brakuje Ci odwagi” to książka z pomocą której łatwiej pokonać lęk społeczny....

Obserwuj mnie na Instagramie @emocjedziecka