Zastanawiasz się jakie cele możesz realizować na zajęciach rozwijających kompetencje emocjonalno-społeczne dzieci i młodzieży jako psycholog, pedagog, terapeuta czy nauczyciel?
Poniżej znajdziesz przygotowaną przeze mnie listę.
Zajęcia rozwijające kompetencje emocjonalno-społeczne – cele:
• rozwijanie umiejętności rozpoznawania i nazywania swoich uczuć w konkretnych sytuacjach,
• rozwijanie umiejętności rozpoznawania i nazywania uczuć innych w konkretnych sytuacjach,
• kształtowanie umiejętności radzenia sobie z emocjami,
• ćwiczenie podejmowania określonych czynności, które pomagają regulować emocje,
• rozwijanie umiejętności mówienia o swoich emocjach,
• kształtowanie empatii,
• budowanie realnego poczucia własnej wartości,
• rozwijanie empatii i uwrażliwianie na potrzeby swoje i innych,
• rozwijanie inteligencji emocjonalnej i związanych z tym kompetencji,
• budowanie dobrych relacji,
• uwrażliwianie na potrzeby swoje i innych,
• nabywanie umiejętności wyrażania własnych myśli, poglądów i uczuć,
• rozwijanie umiejętności rozwiązywania problemów i konfliktów w relacjach,
• kształtowanie umiejętności komplementowania i wyrażania wdzięczności w relacjach,
• poszerzenie wiedzy o samym sobie,
• kształtowanie umiejętności wyrażania własnej opinii,
• wykształcanie motywacji do komunikowania swoich potrzeb,
• umożliwienie refleksji nad granicami i ich respektowaniem w relacjach interpersonalnych,
• rozwijanie umiejętności współpracy,
• kształtowanie umiejętności rozumienia i akceptowania różnorodności w relacjach międzyludzkich,
• wspieranie procesu uczenia się rozpoznawania i reagowania na sygnały niewerbalne w komunikacji.
W realizacji powyższych celów pomogą karty pracy rozwijające kompetencje emocjonalno-społeczne, które możesz znaleźć na mojej stronie internetowej.
Udostępnij