Emocje Dziecka - psycholog dziecięcy Anna Karcz

Cele, które można realizować w trakcie zajęć rozwijających kompetencje emocjonalno-społeczne

Zastanawiasz się jakie cele możesz realizować na zajęciach rozwijających kompetencje emocjonalno-społeczne dzieci i młodzieży jako psycholog, pedagog, terapeuta czy nauczyciel?

Poniżej znajdziesz przygotowaną przeze mnie listę.

Zajęcia rozwijające kompetencje emocjonalno-społeczne – cele:

• rozwijanie umiejętności rozpoznawania i nazywania swoich uczuć w konkretnych sytuacjach,
• rozwijanie umiejętności rozpoznawania i nazywania uczuć innych w konkretnych sytuacjach,
• kształtowanie umiejętności radzenia sobie z emocjami,
• ćwiczenie podejmowania określonych czynności, które pomagają regulować emocje,
• rozwijanie umiejętności mówienia o swoich emocjach,
• kształtowanie empatii,
• budowanie realnego poczucia własnej wartości,
• rozwijanie empatii i uwrażliwianie na potrzeby swoje i innych,
• rozwijanie inteligencji emocjonalnej i związanych z tym kompetencji,
• budowanie dobrych relacji,
• uwrażliwianie na potrzeby swoje i innych,
• nabywanie umiejętności wyrażania własnych myśli, poglądów i uczuć,
• rozwijanie umiejętności rozwiązywania problemów i konfliktów w relacjach,
• kształtowanie umiejętności komplementowania i wyrażania wdzięczności w relacjach,
• poszerzenie wiedzy o samym sobie,
• kształtowanie umiejętności wyrażania własnej opinii,
• wykształcanie motywacji do komunikowania swoich potrzeb,
• umożliwienie refleksji nad granicami i ich respektowaniem w relacjach interpersonalnych,
• rozwijanie umiejętności współpracy,
• kształtowanie umiejętności rozumienia i akceptowania różnorodności w relacjach międzyludzkich,
• wspieranie procesu uczenia się rozpoznawania i reagowania na sygnały niewerbalne w komunikacji.

W realizacji powyższych celów pomogą karty pracy rozwijające kompetencje emocjonalno-społeczne, które możesz znaleźć na mojej stronie internetowej.

Udostępnij

Anna Karcz

Jestem psychologiem dziecięcym i specjalistą terapii pedagogicznej. Specjalizuję się w pracy z dziećmi i młodzieżą oraz rodzicami. Dzieciom towarzyszę w przeżywanych trudnościach oraz pomagam w wyrażaniu emocji z nimi związanymi.

więcej o autorze

Książki

Bajki – pomagajki: Self-Reg. Opowieści dla dzieci o tym, jak działać, gdy emocje biorą górę

Metoda samoregulacji (Self-Reg) została wprowadzona przez psychologa Stuarta Shankera na podstawie naukowej wiedzy i wieloletnich...

Gry

E-motionz – alternatywne zastosowania pomocy z gry

Masz w swoich zasobach grę E-motionz i zastanawiasz się w jaki sposób można wykorzystać zawarte...

Inspiracje Książki

„Bezpieczne miejsce Wojtka” – bajka relaksacyjna

O tym, ze bajkoterapia jest ciekawą i przynoszącą widoczne korzyści formą pracy z dziećmi pisałam...

Gry

Gramy i emocje odkrywamy: Emocje – gra planszowa

Dziś pewnie Was zaskoczę – mam dla Was recenzję gry o… emocjach 😉 Gry świetnej...

Obserwuj mnie na Instagramie @emocjedziecka