Emocje Dziecka - psycholog dziecięcy Anna Karcz

Co myślę? Co czuję? Co robię? Gra ucząca rozróżniania myśli, uczuć i zachowań 

Podczas pracy z dzieckiem, szczególnie tej zakorzenionej w nurcie poznawczo-behawioralnym, zwykle nieuchronnie nadchodzi ten czas, gdy musimy nauczyć dziecko różnicować co jest myślą, co emocją a co zachowaniem.

Chciałabym zaproponować Ci dziś pomoc, która dla mnie niezwykle ułatwia pracę w tym obszarze i sprawia, że dziecko bardzo szybko uczy się odróżniać myśli od uczuć i zachowań.

Przedstawiam moją autorską grę „Co myślę? Co czuję? Co robię?”

Chcesz zagrać? Proszę bardzo.

PRZYGOTUJ:
– wydrukowaną planszę,
– wydrukowane i pocięte kartoniki,
– tyle pionków, ilu jest graczy

CEL GRY:
celem gry jest jak najszybsze dotarcie od pola startu „BANG”, rozpoczynającego grę, do pola kończącego grę z napisem „META”.

PRZYGOTOWANIE DO GRY:
1. Rozłóż planszę na stole.
2. Ułóż karty w stos w taki sposób, by nie by było widać napisów na wierzchu.
3. Pozwól każdemu z graczy wybrać po jednym pionku.

ROZPOCZĘCIE GRY:
1. Uczestnicy gry ustawiają swoje pionki na planszy,na polu z napisem „BANG”.
2. Rozpoczyna najmłodszy gracz. Kolejna osoba wyznaczana jest zgodnie z kierunkiem ruchu wskazówek zegara.
3. Gracz podnosi kartę z góry stosu i czyta słowo lub zdanie na niej zawarte. Po jego przeczytaniu gracz ma za zadanie podjąć decyzję, czy przeczytane twierdzenie należy do kategorii „EMOCJE”, „MYŚLI” CZY „ZACHOWANIE”.
4. Gracze udzielają odpowiedzi poprzez przesunięcie swojego pionka na najbliższy symbol określający kategorię (idąc w kierunku mety).

5. Jeśli odpowiedź jest prawidłowa, gracz zostaje na tym polu, jeśli błędna, cofa się na pole, na którym stał poprzednio.
6. Wygrywa ten gracz, który jako pierwszy znajdzie się na mecie.

Ale jak wiemy nie o wygraną tu chodzi, a o nauczenie dziecka rozróżniania myśli, uczuć i zachowań.

Gra zamieszczona jest poniżej, macie więc możliwość ściągnięcia jej za darmo.

Mam nadzieję, że gra się spodoba i będzie ciekawym urozmaiceniem pracy z dzieckiem.

Jednocześnie baaardzo liczę na Wasze opinie i oceny. Dajcie znać czy się podoba.

Życzę dobrej zabawy 😀

PS. Bardzo proszę o szacunek dla mojej pracy 🙂 Zawarte materiały przeznaczone są jedynie do użytku własnego (pracy z dzieckiem w gabinecie i w domu). Nie wyrażam zgody na przedruk oraz publikowanie pozycji bez mojej zgody.

Jeżeli potrzebujesz więcej kart pracy - zajrzyj tutaj.

Udostępnij

Anna Karcz

Jestem psychologiem dziecięcym i specjalistą terapii pedagogicznej. Specjalizuję się w pracy z dziećmi i młodzieżą oraz rodzicami. Dzieciom towarzyszę w przeżywanych trudnościach oraz pomagam w wyrażaniu emocji z nimi związanymi.

więcej o autorze

Książki

„Myśli samobójcze u nastolatków”, czyli J. W. Pettit i R. M. Hill o tym jak pokonać ból emocjonalny, odzyskać siłę i przywrócić życiu sens

Myśli samobójcze to często temat tabu, o którym dorośli boją się rozmawiać z młodzieżą, przez...

Książki

Rozwój emocjonalny młodszych dzieci: Akademia Inteligentnego Malucha. Inteligencja Emocjonalna

Przygotowałam dla Ciebie szybki rzut oka na książeczkę z serii, która ma za zadanie kształtować...

Książki

Szkoła Emocji, czyli Nieustraszeni i seria książek z zakresu edukacji emocjonalnej

Edukacja emocjonalna pozwala dzieciom lepiej rozumieć emocje innych i swoje, łatwiej komunikować się z otoczeniem...

Książki

Zrozumieć nastolatków, czyli Trudny czas dojrzewania

Każdy kolejny dzień życia nastolatka może charakteryzować się zupełnie odmiennymi emocjami. Jednego dnia nastolatkowi może...

Obserwuj mnie na Instagramie @emocjedziecka