Masz w swoich zasobach grę E-motionz i zastanawiasz się w jaki sposób można wykorzystać zawarte w niej pomoce? Poniżej znajdziesz kilka moich pomysłów na ich alternatywne zastosowanie.
1. „Termometr złości” z wykorzystaniem kości z E-motionz:
Przygotowujemy sytuacje przedstawiające różne sytuacje, które mogą powodować pojawianie się złości (np. gdy muszę na coś bardzo długo czekać, gdy ktoś zabiera mi coś mojego i.t.d.). Zadaniem dziecka, za pomocą kości, jest określić jak dużą złość czuje w tej sytuacji. Im więcej kości, tym mocniejsze jej odczucie.
2. „Dopasuj” z wykorzystaniem kości i pionków E-motionz
Zadaniem dziecka jest znaleźć na kostce tą samą emocję, którą przedstawia pionek (w mojej wersji gry niestety znajduje się tylko 5 pionków, a na kości emocji jest 6). Dziecko stara się nazwać emocję i określić w jakiej sytuacji tak się czuje.
3. „Znajdź jak najszybciej” z wykorzystaniem kart E-motionz
Wszystkie karty rozkładamy na podłodze lub stole. Przed rozpoczęciem zabawy ustalamy z dzieckiem która buźka oznacza jaką emocję. Kolejno wydajemy polecenie jaką kartę ma odszukać dziecko, np. znajdź kartę, gdzie znajduje się 2 razy radość i 6 razy złość. Ustalamy, że znak zapytania może zastąpić dowolną emocję. Ćwiczenie można wykorzystać w pracy indywidualnej (jak szybko uda Ci się odnaleźć kartę) lub grupowej (na zasadzie rywalizacji – kto zbierze więcej kart).
Grę do kupienia znajdziesz tutaj – klik
Masz inny pomysł na wykorzystanie pomocy z gry? Podziel się nimi w komentarzu.
Udostępnij